loading...
اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور
آنی مشاور بازدید : 27 سه شنبه 21 مرداد 1399 نظرات (0)

 

یکی از پرسش های مهم و مرسوم در زمینه معاملات و قراردادها این است که اساسا چه قراردادها و معاملاتی درست و صحیح به شمار می روند؟

معاملات و قراردادهای صحیح معاملاتی هستند که شرایط کلی چهارگانه یادشده در ماده 190 قانون مدنی (شرایط زیر) در آنها رعایت شده باشد:
۱- قصد طرفین و رضای آنها (تحت اختیار و با رضایت معامله کرده باشند نه در حالت بی اختیاری و اکراه)
۲- اهلیت طرفین (طرفین معامله، بالغ و عاقل و رشید باشند)
۳- موضوع معین که مورد معامله باشد (کالا یا خدمات یا تعهدات مشخص و معینی را مورد معامله قرار داده باشند)
۴- مشروعیت جهت معامله (هدف از معامله، ارتکاب جرم و بر هم زدن نظم عمومی یا وارد کردن زیان به دیگران نباشد)
البته بعضی معاملات و قراردادها شرایط خاص خود را هم دارند ولی در مورد همه قراردادها می توان گفت هر قراردادی که شرایط چهارگانه بالا را نداشته باشد آن معامله و قرارداد باطل خواهد بود.(فسخ قرارداد)


قرض دادن مال یا پول به دیگران اگر بر پایه درخواست کتبی متقاضی باشد و زمان بازگردان مال یا پول و ضمانت اجرای عدم بازگردان آنها باشد اثبات قرضی بودن پول یا مال مورد ادعا و محکوم کردن دریافت کننده در دادگاه ، ساده و سریع خواهد بود و اگر بر این اساس، رفتار نشود اثبات قرضی بودن پول یا مال مورد ادعا بسیار سخت خواهد بود.


حتی اگر شناسایی توانمندی و اعتبارسنجی طرف معامله را هم به بهترین شکل انجام داده باشید و برای انجام یک معامله موفق ، همه مقدمات لازم را فراهم کرده باشید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که:

پیش از انعقاد یک قرارداد دقیق و صحیح، هرگز اقدام به پرداخت وجه یا تحویل مال یا انجام تعهدی که بار مالی و مالیاتی دارد اقدام نکنید.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

 

آنی مشاور بازدید : 61 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

قرارداد مشارکت در ساخت بنا می تواند به معنی توافق مالکان مشاعی برای پایان تصرف مشاعی در ملک شناخته شود و تقسیم واحد‌های ساخته شده بین مالکان مشاعی به معنی خارج شدن ملک از حالت مشاعی است.
حتی اگر پس از احداث ساختمان، صورتمجلس تفکیکی از اداره ثبت دریافت نشده باشه با تقسیم و تصرف واحد‌های ساخته شده ، مالکیت مشاعی در چنین ملکی ، عملاً پایان یافته است.


تغییر در سند رسمی با تلگرام و واتساپ

اگر کسی به موجب سند رسمی یک معامله یا قراردادی را با شخص دیگری منعقد کرده باشد یا اختیاراتی را تهیه سند وکالت به او داده باشد نمی تواند از طریق تلگرام یا واتساپ، تغییری در مفاد سند یا تغییری در اختیارات وکیل بدهد.تغییر در سند رسمی باید در دفتر اسناد رسمی انجام شود.


سند عادی در مقابل سند رسمی! کدامیک تعیین کننده است؟

برابر قانون مدنی و قانون ثبت ایران، سند رسمی که بوسیله مامورین قانونی در محدوده اختیار و صلاحیت آنان و به شکل قانونی صادر شده باشد بر سند عادی ، حاکمیت و ارجحیت پیدا می کند.
سند رسمی به شرطی بر سند عادی ، حاکمیت و ارجحیت دارد که:
اولا بوسیله مامورین صلاحیت دار قانونی ، صادر شده باشد بنابراین بطور مثال اگر شناسنامه ما که یک نوع، سند رسمی است بوسیله اداره ای غیر از اداره ثبت احوال صادر شود ارزش و فایده سند رسمی را نخواهد داشت.
ثانیاً اگر سند رسمی بوسیله مامورین قانونی ولی خارج از حیطه قانونی آنان صادر شده باشد ارزش و فایده سند رسمی را نخواهد داشت. مثلا اگر حکم دادگاه که یک نوع سند رسمی است را بجای آنکه قاضی دادگاه صادر و امضا کند ، مسئول دفتر دادگاه، صادر کرده باشد فاقد ارزش و اعتبار سند رسمی خواهد داشت.


تنظیم اسناد عادی جز وظایف دفاتر اسناد رسمی نیست.

دفاتر اسناد رسمی در مورد تنظیم قولنامه عادی ، حق مداخله ندارند.
در کشور ما روزانه هزاران نوع معامله اتفاق می افتد و هزاران قرارداد تنظیم و امضا می شود که فقط بخشی از آن‌ها نیاز به تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی دارد.(مشاوره قراردادی)
فقط معاملات و اسنادی باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود که قانون آن را الزامی و اجباری دانسته است همانند انتقال‌سند اموال غیر منقول.
بسیاری از معاملات و اسناد عادی اعم از قرارداد و فاکتور و.... در واحدهای قانونی دیگری همچون دفاتر وکلا و بنگاه های مشاوران املاک و بانک ها و بیمه ها و واحد‌های صنفی و....تنظیم و منعقد می گردد و اسناد آنها معتبر قلمداد می شود مگر آنکه خلاف آن در دادگاه ثابت گردد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 38 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

پرسش و پاسخ

آیا دوره آزمایشی کار هم مشمول قانون تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه می شود؟
بله. دوره آزمایشی کار، مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار می شود و کارفرما باید حق بیمه کارگر برای دوره آزمایشی کار را بپردازد.مشاوره حقوق کار

پرسش و پاسخ

چک ضمانتی که کارگر بابت تضمین پرداخت اقساط وام دریافتی از کارفرما به کارفرما داده آیا از طرف کارفرما قابل وصول است؟
بله. با رعایت شرایط و توافقات بین کارفرما و کارگر (درباره وام دریافتی و چگونگی پرداخت اقساط آن) چنین چکی قابل اقدام برای وصول است.

پرسش و پاسخ

آیا مستاجر میتونه به بهانه اینکه از لحاظ مالی ، دچار تهیدستی و اعسار شده، قرارداد اجاره را فسخ کند؟
خیر. مگر آنکه در قرارداد اجاره ، چنین شرط و حقی برای مستاجر، گنجانده شده باشد.

پرسش و پاسخ

آیا مستاجر می تواند زودتر از زمان مقرر، قرارداد اجاره را فسخ کنه و ودیعه اجاره رو مطالبه نماید؟
خیر. مگر اینکه در قرارداد اجاره به نفع مستاجر ، چنین شرطی درج شده باشد.

پرسش و پاسخ

حتی اگر شناسایی توانمندی و اعتبارسنجی طرف معامله را هم به بهترین شکل انجام داده باشید و برای انجام یک معامله موفق ، همه مقدمات لازم را فراهم کرده باشید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که:
پیش از انعقاد یک قرارداد دقیق و صحیح، هرگز اقدام به پرداخت وجه یا تحویل مال یا انجام تعهدی که بار مالی و مالیاتی دارد اقدام نکنید.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکت ها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 59 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد:

:small_bحقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بر اساس میانگین دستمزد دو سال آخر که به سازمان اعلام شده تعیین می شود، به همین دلیل افراد تحت پوشش باید سوابق بیمه‌ای خود را به دقت بررسی کنند.
:small_blue_diamond:بر اساس قانون مدرن تامین اجتماعی کارفرمایان موظف هستند تا افرادی را که به هر عنوان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در آورند و حق بیمه مربوطه را پرداخت کنند.
:small_blue_diamond: پرداخت مستمری در پیری با توجه به سوابق بیمه شدگان صورت می‌گیرد، لازم است بیمه شدگان به سوابق بیمه‌ای خود توجه کنند تا به صورت پیوسته و با دستمزدهای صحیح به سازمان اعلام شده باشد.
:small_blue_diamond: طبق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی مردان و زنان به صورت عام با داشتن شرایط سنی و سوابق بیمه‌ای مختلف می‌توانند بازنشسته شوند. یکی از این شرایط پرداخت و احصای ۳۰ سال حق بیمه مستمر است. اگر شرایط گفته شده فراهم باشد آقایان با ۵۰ سال و بانوان با سن ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.
:small_blue_diamond: میانگین دستمزد دو سال آخر افراد نسبت به سابقه بیمه‌ای آنها مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر یک بیمه شده با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شود، مستمری او بیست سی‌ام میانگین دستمزد دو سال آخری است که طی لیست بیمه به سازمان اعلام شده است.(مشاوره حقوق کار)
:small_blue_diamond: گرچه دستمزد از سوی کارفرما اعلام می‌شود اما دقت خود بیمه شده نیز الزامی است. اگر دستمزد بیمه شده کمتر از حداقل دستمزد آن سال باشد، بر اساس یک ماده قانونی مابه‌التفاوت این دو از محل پیش بینی شده پرداخت می‌شود تا معیشت مستمری بگیر از حدی پایین‌تر نرود.
:smallحداقل حقوق و مزایا هر ساله در هیئت وزیران بر اساس تورم ترمیم می‌شود تا حقوق پرداختی به بازنشستگان میزان مکفی را داشته باشد. همچنین سازمان تامین اجتماعی مبالغ دیگری را تحت عنوان کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان پرداخت می‌کند که با توجه به شرایط افراد، متفاوت است

برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 35 یکشنبه 05 مرداد 1399 نظرات (0)

بر خلاف تصور عامه، فقط صادرکننده چک مسئول پرداخت وجه آن نیست و تحت شرایطی انتقال دهندگان چک هم مسئول پرداخت وجه چک بصورت تضامنی با صادرکننده چک هستند.
اگر چک در همان مکانی که صادر شده است باید تأدیه گردد دارنده چک باید
در ظرف 15 روز از تاریخ صدور، وجه آن را مطالبه کند.
‌اگر دارنده چک در ظرف موعد مذکوره در این ماده وجه آن را مطالبه نکند دیگر دعوی او بر علیه ظهرنویس مسموع نخواهد بود. ظهرنویس شخصی است که سفته در وجه او صادرشده و یا به او انتقال یافته و او با ظهرنویسی آن را به دیگری منتقل نموده است

 


سفته ای که بابت ضمانت حسن انجام کار گرفته شده ولی نه در قرارداد کار و نه در خود سفته تضمینی بودنش قید نشده رو میشه به اجرا گذاشت؟
بله. حتی اگر نه در سفته و نه در قرارداد بین دو طرف قید نشده باشه که سفته ها صرفا برای ضمانت حسن انجام کاره، وجود سفته دلیل بر بدهکار بودن اون فرده و میشه سفته رو وصول کرد.
اما دقت کنید، اگه ضمانتی بودن سفته در متن خودش یا در متن قرارداد ذکر شده باشه فقط زمانی میشه وصولش کرد که عدم حسن انجام کار رو ثابت کنید.


اگر اصل چک یا سفته ای که مبلغش را دریافت نکرده اید به هر دلیلی به صادر کننده آن برگردانید این بخودی خود به معنی تسویه بدهی آنها به شماست.
صادرکننده چک و سفته در این حالت، می‌توانند با استناد به این که اصل سفته(مشاوره سفته) و چک در دستشان هست اعلام کنند که بدهی به شما را تسویه کردند و شما دیگه از آنها بستانکار نیستید.
بنابراین تا مبلغ سفته و چک را نگرفتید اصل آنها رو به صادر کننده ، برنگردانید.


تفاوت سفته با چک در زمان مطالبه خسارت تاخیر تادیه (خسارت دیرکرد)
خسارت دیرکرد چک را می توان بر مبنای تاریخ صدور چک، مطالبه کرد ولی خسارت دیرکرد سفته را فقط می توان از تاریخ واخواست سفته انجام داد.
واخواست سفته به دو شکل انجام می شود:
۱- تکمیل و ارسال برگ واخواست از طریق دایره واخواست دادگستری (ارزش تجاری سفته با این روش محفوظ می ماند)
۲- ابلاغ اظهارنامه رسمی مطالبه وجه سفته به صادرکننده سفته
واخواست سفته یا ابلاغ اظهارنامه برای مطالبه آن، بلحاظ حقوقی حساسیت و اهمیت زیادی دارد. بنابراین پیش از اقدام به مطالبه وجه سفته حتما با کارشناس حقوقی یا وکیل دادگستری که در این زمینه تجربه و تسلط دارند مشورت کنید.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 23 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

افرادی که بوسیله پلیس یا مقامات دادسرا همانند دادیار و بازپرس ، گزارش های خلاف واقع یا اقرار به زور درباره آنها تهیه شده می توانند شکایات خود از ماموران پلیس را به قاضی پرونده و یا به دادسرای نظامی و نیز به واحد بازرسی و واحد حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، ارایه و دنبال نمایند و اگر گزارش خلاف واقع ، بوسیله دادیار یا بازپرس یا دادستان تهیه شده باشد می توانند شکایت و ادعای خود از قاضی متخلف را به قاضی دادگاه و به دادسرای انتظامی قضات و به واحد حفاظت اطلاعات قوه قضاییه منعکس و پیگیری کنند.(مراحل داوری قرارداد)


گزارش هایی که پلیس و ضابطان دادگستری برای دادگاه ها و مقامات قضایی تهیه می کنند در صورتی برای دادگاه ها معتبر و قابل استناد است که اولاً بیانگر واقعیت باشد و ثانیا برای تهیه این گزارش ها از تهدید و اکراه و اطلاعات نادرست استفاده نشده باشد.


ابلاغ اظهارنامه رسمی به طرف مقابل، بیشتر از این جهت ارزش دارد که شما بتوانید اثبات کنید خواسته خود را به آگاهی طرف مقابل رسانده اید و با وجود اظهارنامه رسمی ابلاغ شده، طرف مقابل دیگر نمی‌تواند مدعی عدم اطلاع از خواسته شما شود. حالا اینکه طرف مقابل به اظهارنامه رسمی شما پاسخ بدهد یا ندهد در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد. حداقل خاصیت ابلاغ اظهارنامه رسمی این است که طرف مقابل نمی تواند در دادگاه ها و مراجع قانونی، منکر عدم اطلاع از خواسته شما شود.


اسناد امضاشده بوسیله شخصی که شرایط روانی و جسمی پایدار نداشته و به اندازه متعارف از هوشیاری برخوردار نبوده است بر اساس نظر پزشکی قانونی قابل ابطال در دادگاه می باشد.


شفافیت اقتصادی و ناظران قانونی آن

نظارت و شفافیت بیشتر یعنی جرایم اقتصادی و پرونده های کمتر
سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در محیط های قانونمند ، با ثبات ، شفاف و بدور از غوغاسالاری ، مفهوم پیدا می کند.
تأکید قوانین کشور بر شفافیت در فعالیت های اقتصادی اگر با افزایش نظارت در مرحله آغاز و اجرای فعالیت های اقتصادی همراه گردد منجر به کاهش جرایم و پرونده های اقتصادی خواهد شد.
مقامات و مراجع قضایی و اداری و مالی و مالیاتی همانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی، دادستان های عمومی و انقلاب، دادستان های مالیاتی، هیات عالی نظارت بر فعالیت های صنفی از جمله اشخاص ذیصلاح برای اعمال نظارت های قانونی در مرحله پیش از برخورد قضایی با فعالیت ها و فعالان اقتصادی هستند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 27 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

کسی که پشت چک را امضا می کند چه عواقب حقوقی در انتظار اوست؟
بستگی دارد که به عنوان پشت چک را امضا می کند.
1- اگر به عنوان ظهرنویس پشت چک را امضا کند مسئول پرداخت وجه چک در قبال همه کسانی که پس از خودش صاحب چک می شوند.
2-  اگر مثلاً به عنوان ضامن صادر کننده یا ضامن دارنده کنونی، چک را امضا کند در قبال ضمانت از آن فرد ، مسئول پرداخت وجه چک خواهد شد.
3- و اگر به عنوان دریافت کننده وجه چک ، پشت آن را امضا می کند و آن را به بانک تسلیم می نماید اصولاً مسئولیتی در قبال چک ندارد.


برای چکی که فاقد امضا می باشد آیا گواهی عدم پرداخت صادر می شود؟
از آنجایی که چک با وجود امضا سندیت می یابد و از شرایط اساسی و صحت صدور چک، وجود امضاء صاحب حساب می باشد، لذا بر این اساس چک بدون امضاع صاحب حساب فاقد اعتبار می باشد و بانک مجاز به صدور گواهینامه عدم پرداخت نمی باشد.


بر خلاف تصور عامه، فقط صادرکننده چک مسئول پرداخت وجه آن نیست و تحت شرایطی انتقال دهندگان چک هم مسئول پرداخت وجه چک ضمانت با صادرکننده چک هستند.
اگر چک در همان مکانی که صادر شده است باید تأدیه گردد دارنده چک باید
در ظرف 15 روز از تاریخ صدور، وجه آن را مطالبه کند.
‌اگر دارنده چک در ظرف موعد مذکوره در این ماده وجه آن را مطالبه نکند دیگر دعوی او بر علیه ظهرنویس مسموع نخواهد بود
ظهرنویس شخصی است که سفته در وجه او صادرشده و یا به او انتقال یافته و او با ظهرنویسی آن را به دیگری منتقل نموده است


چسب زدن روی تاریخ و مبلغ چک، شیوه مرسوم اما غیر قابل اعتمادی است، چسب با کوچکترین حرارتی ازچ روی چک جدا شده و امنیتی را برای شما ایجاد نمی کند.
نوشتن عبارت فاقد قلم خوردگی روی متن چک، نیز روش مرسومی است؛در حالی که هر چند این روش، خوب است، چنانچه بانک با چکی مواجه شود که روی آن این عبارت درج شده و در پشت آن با پشت نویسی اصلاح گردیده،اقدام به پرداخت آن خواهد کرد.
متن چک را با خودنویس و یا حداقل با روان نویس، به جای خودکار بنویسید.


از چه کسانی ، چک نگیریم؟
۱- کسانی که پروانه شغلی معتبری ندارند
۲- کسانی که حسن شهرت و خوشنامی مالی ندارند
۳- کسانی که پشتوانه و قدرت مالی لازم به اندازه مبلغ چکی که صادر می کنند را ندارند
۴- کسانی که حاضر نیستند چک را در حضور شما امضا کنند.
۵- کسانی که در صنف شما سابقه چک برگشتی نزد همکاران شما دارند.
۶- کسانی که چک را مخدوش می کنند.
۷- کسانی که نشانی محل سکونت و کسب و کار خود را از شما مخفی می کنند.
۸- کسانی که حاضر نیستند کپی کارت ملی خود را هم‌زمان با تحویل چک به شما بدهند.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

آنی مشاور بازدید : 30 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

قابل توجه مدیران شرکتها
اگر مالیات های شرکت در خارج از دوره تصدی اعضای هیات مدیره شرکت ، قطعی شده باشد اداره امور مالیاتی نمی‌تواند چنین مالیاتی را به بهانه مسئولیت تضامنی مدیران از هیات مدیره شرکت مطالبه نماید یا اقدام به مسدودی حساب بانکی یا بازداشت اموال مدیران شرکت کند.
اقدامات خلاف قانون اداره امور مالیاتی در این مورد، قابل شکایت به کمیسیون ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم می باشد.


مالکانی که اجاره ماهانه را نگرفتند ولی مالیاتش را باید بپردازند.
هر چند رفتار خیرخواهانه و مسئولانه مالکانی که در جریان فراگیری بیماری کرونا از دریافت اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی و اداری و...خودداری کردند می تواند برای سازمان امور مالیاتی نیز در جهت عدم مطالبه مالیات بر اجاره از آنان الگو و قابل اجرا باشد اما سازمان امور مالیاتی درباره عدم دریافت مالیات بر اجاره از مالکان خیرخواه، الزام قانونی ندارد.
منتظر اعلام نظر صریح سازمان امور مالیاتی در این باره هستیم


پیش فروش واحد های تجاری و انتقال حق سرقفلی یا اجاره آنها تا هنگامی که منجر به تحویل و تصرف واحد تجاری به خریدار یا منجر به تنظیم سند رسمی اجاره یا آغاز فعالیت کسبی نشده باشد نمی تواند از سوی ماموران مالیاتی به معنی فعالیت کسبی برای خریدار باشد و نباید دلیلی برای مطالبه مالیات مشاغل از خریداران قلمداد شود.
فعالیت کسبی برای مطالبه مالیات باید دلایل و مدارک خاص و قطعی داشته باشد.


با هماهنگ سازی سامانه های ثبتی و بانکی و مالیاتی که در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد تاکید قرار گرفته بود برای انتقال واحد‌های مسکونی دارای پایان کار شهرداری از این پس دچار مخاطرات و هزینه ها و وقت کشی های مرتبط با آمد و رفت بین ادارات ثبت اسناد و مالیاتی و بانکها نخواهیم بود.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره قرارداد ها، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید.

آنی مشاور بازدید : 42 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

چک یا سفته؟ کدام یک سند قوی تری است؟
چک از پشتوانه قانونی و اجرایی بالاتری برخوردار است زیرا اولا در بعضی موارد جنبه کیفری دارد و ثانیاً بعضا از طریق اداره اجرای اسناد رسمی هم قابل پیگیری و وصول است.
بعلاوه سرعت عمل در دریافت وجه چک‌ بالاتر از سفته است و تشریفات بانکی و اداری و قضایی آن کمتر می باشد.
افزون بر اینها سوپیشینه و محدودیت ها و محرومیت های بانکی و اعتباری ناشی از صدور چک بلامحل به قدری موثر و گسترده است که صادرکننده چک را بیش از صادرکننده سفته، متعهد به پرداخت می نماید.
همواره چک به عنوان سند پرداخت از سفته قوی تر و موثرتر است.

 


تکلیف چک بلامحلی که ۱۰ سال پیش ، برگشت زدیم و محکومیت هم گرفتیم ولی نتونستیم حکم را اجرا کنیم چی میشه؟
از اجرای احکام دادگاه درخواست صدور اجراییه جدید کنید. پس از صدور اجراییه، جهت شناسایی و معرفی اموال محکوم برای توقیف اموال او اقدام کنید.


آیا سفته با چک در مبنای زمان مطالبه خسارت دیرکرد ، تفاوت دارند؟
بله. خسارت دیرکرد چک را می توان از همان تاریخ صدور چک، مطالبه کرد ولی خسارت دیرکرد سفته را فقط می توان از تاریخ واخواست سفته مطالبه کرد.


آیا می دانید؟!
چک ، ذاتاً قابل انتقال به شخص دیگر است و خط زدن عبارت «به حواله کرد» بر روی چک، قابلیت انتقال چک را از نظر بانکی از بین نمی برد و بانک پس از احراز هویت آورنده چک وجه آن را پرداخت خواهد کرد؟!!!!


اگر به کسی پول قرض بدهیم و به جای چک ، نوشته عادی با امضا و دستخط خودش بگیریم که دریافت پول قرضی از ما را تایید کرده باشد اعتبار داره؟
بله. البته اگر در این دستخط، مبلغ دقیق دریافتی و زمان دریافت مبلغ و زمان بازگرداندن آن را هم تعیین کرده باشید و به امضای دو شاهد هم برسد بهتر خواهد بود.


اثبات سفید امضا بودن چک به معنی بی اعتبار بودن آن نیست و چه بسا دادگاه یا شورای حل اختلاف، حکم به پرداخت وجه چک سفید امضا بدهد؟!


برای دریافت مشاوره حقوقی از برترین مشاورین و وملای کشور اپلیکیشن آنی مشاور را نصب نمایید.

آنی مشاور بازدید : 51 شنبه 27 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

شهرداری ها برای زمین هایی که بنچاق معاملاتی دارند ولی سند رسمی مالکیت با ابعاد و متراژ دقیق ندارند پروانه ساختمانی را پس از استعلام از اداره ثبت برای احراز مالکیت متقاضی و پس از مشخص شدن ابعاد دقیق زمین بوسیله اداره ثبت اسناد و املاک ، صادر خواهند نمود.
احراز مالکیت و مشخص بودن ابعاد و مساحت زمین در صدور پروانه ساختمانی بوسیله شهرداریها جز الزامات حیاتی است.(پرسش و پاسخ مالیاتی)

با هماهنگ سازی سامانه های ثبتی و بانکی و مالیاتی که در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد تاکید قرار گرفته بود برای انتقال واحد‌های مسکونی دارای پایان کار شهرداری از این پس دچار مخاطرات و هزینه ها و وقت کشی های مرتبط با آمد و رفت بین ادارات ثبت اسناد و مالیاتی و بانکها نخواهیم بود.

اگر ملکی را خریداری کردید و فروشنده به شما وکالت داد که برای انتقال سند بنام خود اقدام کنید این وکالت بخودی خود به معنی تسویه حساب شما با مالک نیست بلکه برای اینکه بتوانید اثبات کنید که بها و قیمت ملک را به مالک پرداخته اید و در قبال او از این جهت بدهکار نیستید نیاز به رسید یا تاییدیه کتبی جداگانه دارید.
سند وکالت اصولاً فقط در مورد خود وکالت ، معتبر و قابل استناد است نه در قبال بهای ملک.

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:
1- استعلام از شهرداری برای دریافت:
مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی
2- استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت:
مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)
3- استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت
گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده
4-استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت:
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی

با آنی مشاور مشاوره مالیاتی حرفه ای و پرکاربردی را تجربه خواهید نمود.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 175
  • بازدید سال : 1,307
  • بازدید کلی : 3,338